TIPS

2012-08-24 / 23:33:00 / Allmänt / 1 kommentarer
tänkte blogga lite om några shoppingtips för sånna shopping-freak som jag ;)
dessa orkar jag oftast inte följa men ska försöka att börja med det nu eftersom att jag ska få barnbidraget 
och där med måste spara mera pengar!
1. köp BARA det du letar efter - kompromissa inte
hittar du inte det du kikat ut eller så finns inga snygga jeans någonstans, vänta!
köp inget bara för att du inte orkar kolla mera, 
är så tråkigt att lägga pengar på sånt man igentligen inte ville ha
2. tvekar du? häng TILLBAKA det :)
när du står inne på affären och frågar dig själv, -ska jag köpa det här? 
häng då tillbaka det, jag ångrar mig ofta om jag varit osäker i butiken...
väntar du kan du också tänka över saken och bestämma dig hemma i lugn och ro, förhoppingsvis finns det kvar dagen efter
3. håll koll på alla små utgifter
20:- här och 10:- där...
pengarna flyger iväg fortare än man tror
den där tjugan som inte är speciellt mycket just för tillfället växer ofta och blir flera 100 om man har otur 
efter bara någon månad!
så tänk på det
4. spontanshoppa inte
det är lättare att spara pengar om man bara går till en affär när man vet exakt vad man ska köpa
så att man inte kollar runt och ser en snygg tröja som man igentligen inte tänkt sig eller behöver...
planera ditt köp
5. lägg undan lite pengar
får du ex. 700 varje månad så kan du lägga undan 400 så att du vet att du inte spenderar hela månadenspengar
då kan de pengarna användas till något dyrare som verkligen behövs!
samt att man alltid har några pengar över när (ex.) hela tjejgänget ska gå på bio
6. gå inte på stan...
det hade ju varit det lättaste ;)
då hade man sparat rätt mycket pengar eller vad säger nI?
HOPPAS ATT NI GILLADE DET 
 

Kommentarer
Postat av: emelie

thihih, jag gör alltid tvåan :P jag gör också så att om jag inte vet om jag ska köpa "den tröjan" eller "den tröjan" o jag står och får beslutsångest, o kan inte bestämma mig, köper jag ingen av dom :D sen efteråt kommer jag på vilken jag skulle vilja ha mest/ville köpt , kung...

Svar: haha :)
saraatellander.blogg.se

2012-08-25 @ 14:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0